232. Student: Catch that chance!



The most widely spoken languages in the world, as you know, are English, Chinese, Hindi, Spanish, etc.
I wrote my book for Spanish teachers of English, but also for teachers of any language.
Spanish is more and more widely spoken, due to Hispanics who go to the USA, due to Instituto Cervantes, etc.
Moreover, the children of, say, Mexicans, are integrated into the community of English speakers in the US, so into the second generation.
And, quite often, these children, these young people, are bilingual:
I'd so much love I would be bilingual myself.
Ok, here you have a quotation from my book, chapter 44, 'in exclusive'.
With regard to this phenomenon of children acquiring English as a second language in the US, I'd just add that some months ago I met a girl who came to Spain to brush up her Spanish, or castellano.
She, like me, is a student of Centro de Lenguas Modernas, Universidad de Granada, in Spain.
Her parents came from Mexico.
I'm a student of English at that centre, obviously, level C-2.



Una anotación que trataré sea breve.
Ya te he hablado del éxito de las lecturas graduadas entre nuestros chicos.


Otra modalidad que hacíamos consistía en que en la estantería de la clase teníamos una serie de libros y enciclopedias infantiles o juveniles en inglés, a los que podían acceder los chavales cuando, por ejemplo, habían terminado su examen y lo habían entregado.
Me resultaba difícil en la práctica conseguir que se pusieran a hacer los deberes o estudiar otra asignatura.
La verdad es que de todas maneras algunos lo hacían, para quitarse deberes para casa o estudiar otro examen en época de evaluación.
Pero al tener a su disposición esta pequeña biblioteca muchos acudían a ella y se llevaban un libro.
A veces tenía que meterles un poco de prisa para que escogieran tales libros, porque se apelotonaban enfrente de la estantería.
En cualquier caso, era otra oportunidad de que los chicos siguieran trabajando en inglés, sin ninguna obligatoriedad; es más, te preguntaban si podían coger algún libro.
Yo les contestaba que naturalmente, y lo hacía con la satisfacción de ver que los propios alumnos tomaban la iniciativa.
Incluso algunos alumnos aportaban libros propios a la minibiblioteca, lo cual les fomentaba la generosidad de poner algo suyo para el uso de otros compañeros.







Picture from blogs elcorreoweb es

Comments

Popular posts from this blog

3678. What to Do to Have Nice Discussions in Class

3679. If You Still Have Disruptive Problems in Class with Your Students. Some Ideas

840. Are you eager to learn a language?

1454. Bullying

839. Learning to learn